der liebhaber ohne festen wohnsitz – állandólakóhely nélkül

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“oder wenigstens eine photographie, denkt er. aber auch eine photographie (früher wäre es eine miniatur gewesen, eine kamee, eine haarlocke in einem medaillon) ermattet schnell, strahlt bald nicht mehr leben aus, als eine alte zeitung aus stockholm, hongkong oder caracas.”

….

“man konnte auch weinen, aber man hielt ganz fest in der hand eine falsche münze und weinte nicht.” 

(fruttero & lucentini)

der liebhaber ohne festen wohnsitz – állandólakóhely nélkül” bejegyzéshez ozzászólás

    1. jános, köszönöm. hosszú idök óta a legnagyobb dicséret, amit kaptam töled 😉 gondolkodtam, hogy lefordítom magyarra, de eröltetettnek éreztem, így inkább hagytam.

      sok-sok éve elkezdtem egy kis kopott fekete kockás füzetbe feljegyezni azokat a prózai idézeteket, amelyek valami miatt megfogtak egy-egy regény olvasása közben. ha ezt a füzetet a kezembe veszem, a mai napig tudom, mit éreztem akkor, amikor feljegyeztem bele ezt-azt. ez a kép az egyik ilyen idézethez készült tegnap este. a kedvedért mégis lefodítom (persze nem irodalmiasan, mert úgy nem tudom, csak így szabadon):

      “vagy legalább egy fotgráfia, gondolta. de egy fotográfia (régebben egy miniatúra vagy egy hajtincs egy medálban) elhalványul gyorsan. egy kis idö elteltével nem több életet sugároz ki magából, mint egy régi újság stockholmból, hongkongból vagy caracasból.”

      a regény legutolsó mondata pedig:

      “sírhatott is volna, de csak egy hamis érmét szorongatott a kezében és nem sírt.”

Vélemény, hozzászólás?

