kedvenckönyves – lieblingsbücher

a lány dobta nekem a labdát, kérvén írjam meg, melyik a tíz legkedvencebb könyvem, aztán dobjam tovább… megírni megírom, továbbdobni nem dobom tovább, mert elvböl nem  szeretem, ha kényszerítenem kell valakit valamire. föleg, ha idöigényes a  dolog.  akinek kedve van, írja le, neki mik a kedvencei – ha még egy kis bejegyzést is hagy itt nekem, szívesen elmegyek hozzá és megnézem, mert kíváncsinak azért kíváncsi vagyok, ki miket olvasott és lájkolt, amikor ezt a szót még nem is ismertük.

a lista nem végleges, idönként változik is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

1. antoine de saint-exupéry: a kis herceg – mert sokadszorra is olyan mintha elöször olvasnám. mert mindig reményt kelt. mert mindig elgondolkodtat. mert öszinte és örökervényü. mert jó tudni, hogy valahol van…

2. jókai mór: a köszívü ember fiai – az egyetlen jókai regény, amely kitartott mellettem a mai napig a könyvespolcomon. talán, mert pszichológiában és drámában sincs hiány….

3. ernest hemingway: az öreg halász és a tenger – kamrajáték a végtelenben. örökérvényü. “az ember nem arra született, hogy legyözzék”

4. szabó magda: abigél. mert már sokszor olvastam, de mire legközelebb olvasom, már megint nem tudom, hogy volt a vége.

5. márai sándor: a gyertyák csonkig égnek. mert máraitól képes vagyok bármit elolvasni. mert egy letünt világot (polgárság=müveltség) örökít meg, örökérvényü erkölcsi, pszichológiai kérdéseket taglal. olvasmányosan, izgalmasan, elgondolkodtatóan. az utolsó naplója alapján készült az emigráns címü film is nagyon jól megmutatja márai  megalkuvás nélküli életének utolsó állomásait ill. visszanézve fiatalkori önmagát.

6. szerb antal: utas és holdvilág. mert hihetetlenül izgalmas külsö utazás. belsöben.

7. eric berne: emberi játszmák. mert jó tudni, hogy ki, kivel mikor, mit játszik. 

8. michael wallner: aprilis párizsban. mert fájdalmasan szép. 1943, párizs, német megszállás, francia ellenállás.  egy német tiszt teszi kockára életét, amikor esténként titokban civilbe öltözve járja a várost. persze, hogy szerelmes lesz egy francia lányba. és a vége is tragikus. újra és újra feltünik az emberiesség motívuma embertelen körülmények között, amelyet mindig nagy zuhanás követ. kemény, izgalmas, néha már szinte kibírhatatlan. nagy hatással volt rám az író nyelvi kifejezöeszköztára és az általa teremtett atmoszféra. kb. 2 éve olvastam, de most is, ha a regényre gondolok, azonnal nagyon erösen  érzem, hogyan hatott rám annak idején.  

9. joanne harris: ötnegyed narancs. mert dél-franciaországban játszódik. mert a konyha és egy napló fontos szerepet játszik. mindemellett izgalmas és meglepetésszerü fordulatokban gazdag, míg kibogozódik a titok.  állítólag ez mind igaz a joanne harris többi könyvére is. van még pár, amit szeretnék elolvasni.

10. a.a.milne: micimackó. mert nagyon sokszori olvasás után is szórakoztató és megunhatatlan. 

Reklámok

kedvenckönyves – lieblingsbücher” bejegyzéshez ozzászólás

  1. köszi, hogy játszottál, és khm egészen meglepő – hasonló ajánlásaink vannak 🙂 és bizton nyisssssssd ki a többi Joanne Harris könyvet is, mert szerintem nem fogsz csalódni. Nekem megvan mind, a Partvidékiek az egyetlen, amit nem bírtam elolvasni, de a többi nagyon vitt (Rúnajelek meg egészen más a megszokott stílushoz képest, de nem rossz).
    Szép napot!

  2. A 3-as nekem túl szomorú, az 5-öst, 8-ast nem ismerem, de a többit én is nagyon szeretem. :o)

    A Partvidékiek se annyira rossz, én végülis kiolvastam, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy azt olvastam ki a legkevesebbszer. Nekem a Szederbor és a Rúnajelek az a abszolút kedvenceim Joanne Harristól.

    1. altair, akkor eddig te vezeted a “legtöbb-közös-olvásmány-listát” 😉

      ezzel a szederborral kezdeném a joanne harris sorozatomat, de nem tudtam még rüajönni, melyik könyve lenne az németül?

      1. szerintem ez a címe Wie wilder Wein, 2000 (Blackberry Wine 2000) 🙂 de szerintem el tudom neked küldeni augusztus végén magyarul, mert nagyon szívesen kölcsönadom 🙂
        🙂

Vélemény, hozzászólás?

