a közgyürü megmentése – der zwischenring ist gerettet

örömmel tudatom, hogy sikerült a közgyürütöl megszabadítanom az objektívemet. az interneten keresgéltem és elég gyorsan ráakadtam a probléma nyitjára. sejtettem én, hogy az a kis csavar a bajonettgyürü oldalán valamire jó, csak nem tudtam, hogyan kell kezelni. szóval ezt a pici csavart a kamérától elfelé kell egy icipicitz megmozdítani – elöre, és ezzel kioldódik a gyürü. én meg azt hittem, tekergetni kell vagy nyomkodni. nagy örömömben még egy félórát eltöltöttem ma este az erkélyen. egyre inkább látom, hogy jó kis kihívást találtam magamnak. ügyetlenkedek annyit, hogy nocsak. tornyosulnak az egyelöre megoldhatatlannak tünü problémák – makrófotózás terén is: megfelelö motívum kiválasztása, mélyélesség beállítása, záridö, manuális fókuszolás,  váltakozva szabadkézzel vagy statívval szerencsétlenkedés etc. addig is, míg kitanulom, egy újabb makró-kép. még kicsit életlen, de remélem lesz majd jobb is…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

der zwischenring (bzw. bajonettenring für die zwischenringe) ist gerettet. es war einfach. man muss nuir wissen, wie es geht. man muss diesen kleinen pinökel (mini-schraube) ca. 1 mm weg von der kamera schieben, damit sich der ring löst. ohne das www wäre ich niemals daraufgekommen, denn dieses kleine ding (pinökel, schraube oder wa auch immer) schien so fest und unbeweglich zu sein.  wieder was dazugelernt.  ich weiss, das bild könnte etwas mehr schärfe vertragen…

Reklámok

a közgyürü megmentése – der zwischenring ist gerettet” bejegyzéshez ozzászólás

  1. De jó, én is veszek egy makró előtétlencsét a gépecskémre és majd tanulok tőled. :o)

    Erre a csavardologra nem is gondoltam volna. Bár még eszembe jutott az a megoldás is, hogy rajtahagyod és veszel másikat, ezt meg makrósgépnek megtartod így. ;o)

    1. altair, szerintem még kicsit várj a beruházással, amíg megtanulok jobb makrókat készíteni 😉

      írtam az elözö posztban én is, hogy ha nem jön le ez a közgyürü, akkor csak makrofotozásra tudnám már használni. ami mondjuk kicsit kár lenne az objektivért és kicsit drága is, ha újat kellett volna vennem “normális” használatra.

  2. Also ich finde das Bild sehr ok. Eine zarte Blüte! Es ist manchmal ganz gut, wenn einem die Schärfe von so ner Blume nicht gleich immer ins Gesicht springt 🙂

    lg Anne

Vélemény, hozzászólás?

